fredag 19 oktober 2012

Gröt utan salt smakar inte bra alltså

Jag glömde saltet när jag kokade upp gröten och märkte det efter ett par skedar, fy tusan vilken skillnad det är med lite salt i. Det var bara att kasta katastrofen. Så nu mumsar jag på en risifrutti till mellanmål istället. Gröt utan salt fördömmer jag och en anna sak som kan fara åt skogen är karlar som inte vet hur man hör av sig på en vettig tid på dygnet och som har dåliga ursäker för allt. Om man ändå skulle köra bilen på andra sidan av vägen istället? Hm.....det kan ju bli ett alternativ.
Visst är det intressant hur ett blogginlägg kan utvecklas eller eskaleras. Jag började att prata om gröt som sedan utvecklas till en fråga om man borde bli lesbisk för att killa är så förbannat dumma. Att blogga är en konst i sig måste jag säga. Det är svårt att hålla inläggen intressanta för läsaren och dessutom får man inte vara rädd för att utelämna sig själv ibland.
I eftermiddag har jag inget planerat utan tänker bara ta dagen som den kommer, kanske gör mig en kopp tea och läser en bra bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar