torsdag 8 mars 2012

Zumba och Shuffle är inte dans!

Haha, detta är skrattretande verkligen. Men tydligen så har någon/några frågat min före detta danslärarinna om hon lär ut Zumba och Shuffle! Hon är en professionell, utbildad danspedagog som lever med livsstilen DANS!
Jag bara tänker: hur VÅGAR dem?! De har (enligt mig) en utav Sveriges främst danslärare som kan lära ut riktiga dansstilar som Jazz, Hip-Hop, Locking, Popping, Street, Modern Dans och Balett. Och det är säkert bara ett fåtal danser som hon lär ut. Och så frågar man om hon kan Zumba och Shuffle?! Jisses, Zumba har ju snott alla danssteg ifrån Balett och Jazz! Och Shuffle kommer aldrig räknas som en dans, eftersom det finns bara typ två välkända steg. En utav dem är "running man" som inte kommer ifrån Shuffle! Man kan lära sig Shuffle via youtube! Det finns inte ett enda dansinstitut där Shuffle eller Zumba lärs ut av utbildade danspedagoger!
De som frågade min lärare om detta har ju verkligen inte fattat vilka kunskaper hon besitter, hon håller liksom inte på med aerobics! De borde skämmas när de fattar hur duktig hon är för det växer inte lärare som hon på träd! Dans är inte en motions-form, det är en livsstil!

Dansföreställning. Jag och hip-hop gruppen under gymnasiet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar