söndag 10 juni 2012

En singeltjejs dejtingliv.

"The deal breakers"
Känner ni igen konceptet? Inte... Då kan jag säga ett namn och förhoppningsvis (om du är kvinna) så kommer många många scener upp bakom näthinnan. Carrie Bradshaw
För alla är det olika, beroende på hur man är som person och vad man anser är visentligt. Vad är era deal breakers vid en första dejt?

Snygga kläder, doftande parfym, fräsh hy och fresh-minty breath är några utav mina deal breakers. Eftersom jag anser att det är viktiga grejer vid en första dejt, så ser jag alltid till att uppfulla mina egna "krav". Fixar dejten de små grejerna är han så gott som hemma i mina ögon. Men klarar han inte ens av att sätta på sig en skjorta eller en snygg tröjja, raka bort skäggstubbet, dutta på lite parfym och borsta tänderna så ger jag upp. Kan han desstom inte prata rent...sorry men Game Over.

Är det detta första intrycket min dejt vill ge mig, så finns det minst två problem:

1. Antingen är killen lite efter och inte förstår hur man anstränger sig för en fin tjej.
2. Eller så har han inte nån känslan av stil och smak över huvudtaget.

Vare sig om det är de ena eller det andra...vill jag fortsätta och träffa denna killen? Don't think so.
Men det slutar inte där, utan "människan" måste fråga ett par gånger; "Vad tycker du om mig?" Vad sjutton svarar man då? Nej, man förstöker bara snällt undvika frågan.

Man avslutar dejten lite hastigt och inväntar en tystnad i mobilen. Då kommer sms:et. Fan! Tydligt och vänligt avvisar man personen genom att skriva vännen om honom och önskar honom det bra. Men antagligen går signalerna inte fram. Hur svårt kan det vara?
Killen envisas med att få en slags förklaring. "Du är inte min typ" säger jag till slut. I hopp om att killen lägger ned nu.
Men då kommer....."the asshole" fram. Nu kommer alla möjliga ursäkter och förklaringa. Han till och med berättar att han rakade sig där NERE för MIN skull. Oh my god! Trodde han verkligen att jag skulle ha sex med HONOM och dessutom på första dejten?! Sen ber han mig dra åt helvete och kallar mig för snobb.

Varför ber han om en förklaring men inte kan hantera den sen? Don't ask what you can't handle säger jag bara. Det är alltså mest skonsamt att sluta höra av sig.

Från & med NU lovar jag mig själv att ALDRIG mer nätdejta eller gå på en blinddejt!
Its not my cup of tea!

1 kommentar:

  1. Oh My God Vännen!! jag Dööööör!! såååå Carrie hahaha :P / B

    SvaraRadera