måndag 19 november 2012

Tröttis & Finbesök

Hej på er!
Idag har jag verkligen varit en tröttis. Var supertrött när jag vaknade, det var riktigt tungt att gå upp idag och det har blivit det nu när vi kommit in i November. Varför ska alltid denna månaden vara så himla trist? Inget roligt händer ju!
I alla fall, på jobbet var jag trött med, fanns ingen energi i kroppen liksom och dessutom gick tiden snigel sakta idag av någon anledning. Jag gillar mitt jobb verkligen, men tiden gick nog så sakta för att jag inte riktigt var vaken idag. Så, jag gick över till ett fik på andra sidan gatan för att köpa en kaffe att ta med, då jag ser teater-apan nr 1: Amel!
Det var så himla länge sedan som jag träffade honom så hela jag lyste upp. Blev verkligen super glad och senare kom han in i butiken för att kika på en klocka han har ögonen på. Detta gjorde hela min dag måste jag säga. Amel är min äldsta teater-vän jag har och vi har gjort många, mycket roliga uppsättningar. En bland annat i Gislaveds simhall för typ 10 år sedan. Han älskade Harry Potter när han var yngre och hade alltid någon pryl med Harry Potter motiv på plus att han var cola- addicted. När han ringer på hos butiken, står han där med sin söta mössa och en cola i handen! Mycket mer Amel kan det inte bli.
Nu sitter jag i sängen med en tidning bredvid mig och laptopen i knät, ska bloggläsa lite och sen förmodligen sova. Kroppen kräver sömn känner jag.


Kvällens aktivitet


En trött Mia


Fina Amel med sin ögonsten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar