tisdag 31 juli 2012

Jag ska bli en Spara

Jag är inne på min tredje och sista semestervecka och jag har fått en briljant ide! Det var flera år sedan som jag var utomlands och den bästa iden är såklart att börja spara för att kunna utföra något sådant igen.
Därför ska jag inte lägga mina pengar på onödiga saker, utan istället lägga undan dem till en resa. Första resan kommer att gå till; London!
Så nu gäller det att Spara, Spara och Spara!
Det spelar ingen roll hur lång tid det tar att spara ihop pengarna för att resa dit, men nu har jag ett mål i alla fall och det är huvudsaken. Jag är så trött på att pengarna alltid rinner genom fingrarna...hyra, mobilabonnemang, csn, el/värme och andra små utgifter som man betalar varje månad. Nu har jag möjligheten att ändra på detta, för till hösten kommer jag att ha tre jobb. Så med en enkel ekvation borde detta innebära att jag får pengar över varje månad efter att hyran osv är betald! Ja, ni! Det är inte lätt att bli vuxen, eller vad säger ni?
Har ni några tips på hur man kan lägga undan pengar för att resa mer? I'd love to know, hit me!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar