fredag 9 mars 2012

Det där med att sova

God nattens på er!
Jag har funderat på det där med sömn, visst behöver vi det men hur mycket egentligen? Ibland går man runt och är trött hela tiden medan man kan vara jätte pigg en längre tid. Kan man inte få vara...normal? Pigg i början på dagen och trött på kvällen. Yepp, jag har hänt på dygnet igen! Och det är för att jag älskar att sova, det finns ju inget gosigare än att vara invirvlad av ett skönt täcke och katten bredvid. Om man är ledig, hur kan man vilja gå upp från det där? Dock har jag kommit fram till en hel del negativa sidor med att vända på dygnet.
1. Man missar hela sin lediga dag
2. Det är sjukt svårt att somna nästa natt

Well, jag får se det på den positiva sidan av att jag inte kan somna nu; Jag kommer ikapp min läsning i House of Night seriens "Uppvaknandet". Jag har haft den hur länge som helst men inte läst klart den. Så då får jag passa på när det finns bra tillfälle för lite läsning. Dessutom ska ju läsning göra oss tröttare så här sent.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar