onsdag 11 april 2012

Inspirerande

Sitter vid bordet med en kopp Tea mellan händerna och bläddrar lite i lokaltidningen som alltid kommer på onsdagar. Jag brukar inte läsa tidningen men idag var det speciellt en rubrik på förstasidan som fick min uppmärksamhet; "Jag beundrar de som orkar"
Min första tanke var att skribenten Lotta Wahlqvist måste vara hemskt negativ. Jag började läsa artikeln och kom fram till att det var precis tvärtom, hon lyfter fram de små positiva sakerna i vardagen för att kunna må bättre. DET är något som gör mig glad och som inspirerar. Fler människor borde faktiskt tänka på det sättet, lyft fram i alla fall tre bra saker som hänt under dagen. På så vis inser man att vardagen är rätt bra ändå. Jag har skrivit dagbok sedan jag knappt kunde skriva själv och denna artikeln har inspirerat mig till att ta upp minst tre punkter som varit glädjande i mina kommande dagböcker. Tack Lotta för en inspirerande artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar