lördag 28 april 2012

Som en chokladask...

Hej!
Klev ur sängen i morse och kände mig som en död råtta ungefär, kunde lugnt stannat i sängen. Men jobbet väntade och det är alltid peppande. Varför? Jo, för arbetet jag har är så spännande. Det kan komma in så trevliga människor i butiken som kan lyfta hela min dag, ibland kan det komma in mindre trevliga som gör att jag får mig en tankeställare och ibland kan det komma in världens snygging.Vem skulle inte vilja ha ett sånt jobb som är så roligt? Jag har nog varje vecka sedan jag börjat min provanställning sagt till mig själv att jag har världens bästa arbete. Och jag har verkligen fått nypa mig själv i armen, för att jag kan inte fatta att jag faktiskt arbetar med det som jag finner så roligt och intressant. VARJE dag lär jag mig någonting nytt inom denna branschen. Och vet ni vad...Jag är så intresserad och suger åt mig varje info som jag kan snappa upp! För ett år sedan trodde jag att det var helt omöjligt att finna ett arbete som jag skulle trivas bra med. Men jag har kommit fram till att jag har helt enkelt hittat min typ utav "karriär"/ arbetsområde. Det har tagit väldigt lång tid och mycket energi i detta sökande, efter det perfekta jobbet. Men det var verkligen värt det, inget annat kan jag säga. Det viktigaste är väl att man hittar RÄTT till slut? :D Om bara någon vecka går min provanställning ut och då får jag se om jag får möjligheten att vara kvar. Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar