fredag 21 september 2012

Flytt

Nej, jag har inte avlidit (men bara nästan), jag har bara varit utan bredband i ca en vecka! Men nu fungerar bredbandet korrekt, så nu har jag supersnabbt internet! Moahahaa!! Flytten hem till päronen har gått över förväntan; snabbt, effektivt och smärtfritt hittils.
Vad som dock inte överlevde flytten var nog min gamla stationära dator; Bettan. Men hon repar sig nog snart, min datanisse får ta och kika på henne tror jag.

Någon annan som skötte sig exemplariskt under flytten var faktiskt min katt; Tjejen. På kvällen när alla möbler var nedflyttade så gick jag till lyan. Väl inne i lägenheten såg hon att alla möbler och kattmat var borta och sen promenerade vi ned till villan. Utanför tog jag henne i buren och bar in henne till nedevåningen där jag är stationerad. Hela huset undersöktes och ibland gav hon ifrån sig nåt pip hit och dit. Visst har det förekommit nåt morrande från husets första katt; Kajsa och ibland nån kattfight men nu undviker dem varandra så mkt det bara går. Så det har verkligen gått toppen bra. Tjejen har förstått att det är här hon hör hemma och det är här maten befinner sig. Under veckan som har gått har hon varit ute en hel del men alltid återvänt till villan. Härligt när det går bra!

1 kommentar:

  1. Fördel att det är i samma kvarter, tror jag! Inget hon är jättefrämling i ju. Skönt att höra att det (och allt annat) gick bra! :)

    SvaraRadera