måndag 3 september 2012

Mitt nya husdjur

Jag sitter i soffan, inlindad i min gosiga filt och kollar på Sagan Om De Två Tornen.....och plötsligt hör jag ett jäkla smällande på min uteplats. Då är det min lilla igelkott som har kommit fram för nattens jakt på lite smaskigheter. Jag älskar djur och speciellt de som är sällsynta. Skämde bort den lille med en skvätt lätt mjölk.
Detta är andra kvällen i rad som han är framme och hälsar på mig. Igår ställde jag fram mjölken på ett litet fat så nu ikväll när han sörplade i sig den sista mjölken dunkade fatet mot plattorna. Så söt han är! Jag är rätt säker på att det är en liten han för den lilla krabaten är ingen liten igelkott.

Kvällens Jazzdans var tuff, men jag hade så roligt. Jag såg säkert väldigt klantig och klumpig ut när jag gjorde rörelserna, men mycket av stegen sitter kvar i kroppen faktiskt. Min kropp kommer vara mör imorgon, det är jag säker på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar