lördag 1 september 2012

Möbel flyttare & Marknad

Härliga lördag! Det känns som att jag har varit uppe i evigheter, men egentligen gick jag bara upp klockan 09:00. Jag älskar att komma upp i tid, käka ordentlig frukost och sen ha hela dagen framför mig. Underbart! Idag hjälpte jag mina föräldrar att lasta in lite möbler som skulle till min kära morfar ute på landet. Det gick hur bra som helst, ett ordentligt träningspass kan man säga att det va!
Väl hemma hos morfar passade jag på att smaka på årets skörd av plommonen, så otroligt goda och söta! Jag hade kunnat sitta under trädet hela dagen och ätit plommon. Men någon måtta på det får det ju vara!
Nu är det bara 2 veckor kvar tills jag flyttar, känns riktigt skönt och jag är mer och mer säker på att jag har fattat det rätta beslutet. Ibland kan man ju känna sig tveksam med vissa beslut, men detta är det mest säkra beslutet jag fattat under detta året i alla fall. Gött! Jag sitter och planerar lite hur jag ska inreda mina rum i huset och hur jag vill att mina tavlor ska hänga. Älskar inredning och att möblera om! I lägenheten ser det mer och mer tomt ut, alla mina böcker, filmer, de flesta tavlor och prydnads saker är redan nedpackade.

Idag är det marknad nere i byn, den är verkligen inte stor men det är ändå lite mysigt att det är fullt av folk nere i centrum. Hela området kommer till liv på ett helt annat sätt. Kan det inte vara så här varje helg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar