lördag 4 augusti 2012

Effektiv semesterdag

I dag har jag spenderat mycket tid ute på min baksida men min dagbok, läsbok och förberett en budget för kommande månader. Jag är seriös när jag säger att jag vill spara pengar till en London-resa nu tidigt i höst. Och jag hoppas på att kunna åka så snart som möjligt. Så nu är det tillbaka till studentbudgets och att leva på nudlar. Allt detta för en liten resa till mitt kära London.
Har också gjort en liten to-do-lista idag som jag ska göra under måndagen. Det är verkligen en känsla av "Back to school" över det hela idag and I love it! Jag längtade alltid tillbaka till skolan när jag var yngre för jag blir så rastlös efter nån månads ledighet. Men ledig måste man också vara för att kunna få längta tillbaka. Vissa skulle säkert vilja bitch-slapa mig för att jag säger att jag vill tillbaka till mitt jobb, men det är inte bara det. Det är alla rutiner i vardagen som jag gillar med och dessutom älskar jag hösten. Hade jag haft ett mindre roligt arbete att återkomma till hade jag nog haft ångest som de flesta har, men jag trivs väldigt bra på mitt arbete och jag skulle aldrig vilja byta bort det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar