måndag 27 augusti 2012

En egen ängel i en säng

Min kära mormors syster, Lollo gick bort förra veckan. Hon var en kämpe hela livet och hon hade alltid humor, ända in i det sista kan jag lova. Jag hälsade på henne för nån vecka sedan och när jag läste upp för henne (ur en skvallertidning som hon gillade) att Agneta Sjödin inte har tid med kärleken, svarade Lollo med: "ah, då är det illa!"
Hon var så glad att jag kom men jag blev ännu gladare att jag fick se henne innan hon hann somna in. Innan min älskade mormor, Astrid gick bort hann jag aldrig komma ned till hemmet där hon bodde för att se henne en sista gång. Det var 2 månader innan som jag sett henne. Så när jag var hos fina Lollo frågade jag om hon ville göra mig en tjänst; att hälsa mormor att jag saknar henne och att jag älskar henne. Lollo förstod att jag var ledsen, som tog min hand och kramade om den och lade sen våra händer på sitt bröst.
Nu vet jag att hon har det bra och att hon är med mormor, härom natten drömde jag nämligen att jag pratade med mormor på telefon och Lollo var bredvid henne. Så jag vet att min hälsning har nått älskade mormor. 
Förra veckan och denna som kommer att handla om sorg och att bearbeta detta. För snart kommer sorgens dag, begravningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar