söndag 13 maj 2012

Frenetisk

Hej alla kära läsare!
"Ibland tänker jag på er som en mycket gammal, kär vän. Någon som man kan lita på alltid finns där." Like old days...jag tänker alltid på hur man skrev brev till varandra på 40-50 talet. Började man skriva så till en vän? Jag tycker det låter så härligt.....well, jag babblar på (som vanligt). Sitter idag vid den stationära datorn, för omväxlings skull. Den senaste veckan har jag använt min bärbara laptop, för att nätverkssladden inte har varit tillräckligt lång. Men tidigare i veckan köpte jag en på 10 meter! Så nu sitter jag vid gamla Bettan igen (japp, min stationära dator heter Bettan) och hon är hederlig gammal fin burk som jag fick när jag var 19 år. Så hon är en fin gammal lady, men funkar...det gör hon!

Vaknade i natt av ett fyllesamtal ifrån J. Han hade varit på Sigges och var väl allmänt pratglad sen när han kom hem på natten. Trevlig pratstund på en timme måste jag säga. Han hade nästan kunnat sköta samtalet själv för munnen gick som bara den på honom och samtalsämne skötte han väldigt bra själv. Haha, jag mobbade han inte lite idag kan jag säga. Rätt åt han! Haha!!!

Idag har det inte hänt så mycket. Blev väckt av H som skulle låna mitt busskort för att ta sig hem i natt. Hon ska nog våldgästa mig i natt med tror jag. Trevligt! Tydligen är hon på en fotbollsmatch mellan Bajjen (hur DET nu stavas?!) och Värnamo...haha! Vilka udda lag liksom! :D Men kul att hon ska se fotboll.

Jag sitter hemma och njuter av det härliga vädret, solen skiner så fint in i mitt vardagsrum och jag ser inte en enda dammråtta så långt ögat kan nå! Igår efter att jag hade slutat jobbet så åt jag lunch hos mina föräldrar, sen tog vi en liten promenad för att njuta av vädret....SEN...påbörjade jag årets största storstädning som någonsin skådats. Jag var på varenda litet hörn och dammade eller skrubbade. Jag gick så långt att jag till och med dammade på vissa ställen TVÅ gånger! Självklart åkte moppen fram och dessutom piskade jag alla mattorna (förutom den gigantiska som jag har). 21:30 var jag klar! Sitter och lyssnar på den välbekanta ljudet av tvättmaskinen, mysigt tycker jag! Detta är andra tvätten jag har igång dessutom.Snacka om att jag känner mig nöjd nu. Miss Duktig! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar