måndag 21 maj 2012

RunningWoman

Gokväll!
Innan jag cyklade hem tog jag mig en titt på det nya cafet, kikade in lite genom fönstret och det kommer bli så himla mysigt! Nästan hemma cyklade jag förbi E och snackade lite, gött för det var ett tag sedan vi sågs. Väl hemma drog jag på mig mina träningskläder och gav mig ut i skogen för lite lung-stretschning, efter ca 2 km kände jag hur magen började koka och...panik! Jag blir så jäkla förbannad på denna jobbiga sjukdomen. Att leva med Chrons är ett rent helvete ibland. Måste jag dra på mig en blöjja varje gång jag ska ut och springa?!! Och jag hade inte ätit på flera timmar, ändå kokade magen som om jag hade käkat friterat (som är döden för mig).
Nu har jag bestämt mig för att boka tid hos en dietist för att uppdatera mig lite kring maten som jag kan käka och dessutom bannlysa all typ utav matgrädde. Att mina grytor inte kommer ha lika fyllig smak som innan får jag helt enkelt acceptera och tänka på att lilla magen också måste må bra. Det är tufft att se sina gränser och sedan följa dem. Nu ska jag hänga upp andra maskinen tvätt för ikväll, sen ska jag borsta gaddarna och sen blir det lite läsning i sängen. God Natt!

Jag i mina nya löparskor från Asics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar