onsdag 13 juli 2011

Harry Potter And The Deathly Hallows Part 2

Precis hem kommen ifrån Sverige premiären av andra delen av Harry Potter and the Deathly Hollows. Wow, säger jag bara! Av någon anledningen trodde jag att filmen skulle göra mig besviken men jag satt klistrad från att första scenen visades till att sluttexterna kom. Hade David Yates inte tagit med sista scenen som jag verkligen hoppades på så hade jag definitivt spillt ut mitt tea i hans knä! I vissa scener kunde jag inte hålla mig för skratt, som till exempel när You-know-who skulle ge Draco en kram! Det var den fjuttigaste kramen jag någonsin skådat! Jag bara brast i skratt inför hela salongen. Jag blev glatt överraskad hur alla detaljer sammankopplades ifrån tidigare filmers scener för att få åskådaren att hela tiden hänga med och förstå. Det var verkligen ett stort plus, för även om man har läst boken (det var ju ett tag sedan) så är det mycket detaljer som ska klicka samman i slutet. Bästa filmen jag sett på länge och jag kommer definitivt ha denna i min filmsamling i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar