söndag 15 april 2012

Värt att tänka på

Hej på er! Vilken härlig helg det har varit, i alla fall för mig. Jobbade igår, allt var super på jobbet och det gick så himla snabbt. Alltid lika trevligt att jobba med Mrs Boss, hon berättade flera historier om hennes semester i Sydafrika när hon var yngre. Gud så spännande, jag tycker sånt är så otroligt roligt att få höra och jag bara suger åt mig av allt hon hade att berätta. En annan bra historieberättare är min morfar som har levt ett långt och händelserikt liv. Han är en pärla på 87 år, de ni!
Efter jobbet brummade jag hem till mina föräldrar...där väntade min syster och hennes två odågor, J och V. De spenderade helgen hos dem. Vi busade, klappade katterna, kollade på Pippi, hade fäktning med pinnar i skogen och massa gos såklart. Efter varje blöjbyte kräver jag en liten puss på kinden av J och han är mer än villig att ge mig det :) Kärlek säger jag bara!
Idag har jag sovit länge, ätit middag hos mina föräldrar med syrran och barnen. Tog en liten power nap i eftermiddags...riktigt gött att få sova ut. Min katt, Tjejen har varit väldigt löpig de senaste dagarna och i natt vägrade jag släppa in henne. Hon vill gärna springa in och ut och in och ut.....tusen gånger, vilket kan vara ganska störande för sömnen ibland. Men i natt efter att jag släppt ut henne, så fick hon allt hålla sig ute och JAG fick en mycket lång och djup sömn. Ah, gött!
Imorgon är det dax för jobb igen och jag ser verkligen fram emot det, tycker det är så underhållande arbete jag pysslar med. Jag drömmer en hel del om jobbet faktiskt, komiskt! Så i veckan som kommer är jag bara ledig onsdag och söndag, we like! Att jag får mer och mer jobb är bara roligt och dessutom skönt för ekonomin. Nu ska jag sitta och njuta av lite film och gosa upp min fina katt som precis kommit hem. Nedan hittade jag bilder ifrån Rebeckas blogg som är värda att tänka på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar