söndag 20 maj 2012

Avstressning

Det bästa botemedlet mot stress är motion har jag kommit fram till. Ibland kan man sitta helt stilla, men bakom pannbenet skriks det av grejer man måste göra, borde göra, skulle gjort osv osv. Typ som en slags attack....man får helt enkelt...panik av alla grejer som föresgår i skallen. Jag har berättat att de senaste dagarna har det varit full rulle på jobbet och även hemma. Inte en lugn stund. Ikväll (efter allt fika, läsk, tårta och massa mat) drog jag äntligen på mig mina löparskor som jag fick för en månad sedan och gav mig ut i skymningen. Gud så skönt det var att få andas lite, känna den friska luften, bli varm, svettas och känna pulsen och låta kroppen jobba sig trött. Snacka om att jag hade en hel del överskottsenergi för jag var nästan ute i en timme! Ibland blir jag förvånad över hur länge jag orkar springa. Just nu springer jag inte speciellt fort men jag kan hålla på länge. Spurtade ordentligt på slutet, härligt avslut på kvällen! Nu ska jag krypa ned i min goa säng och läsa. God Natt På Er, ni som läser :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar