söndag 6 maj 2012

Energitjuven

Jag har en sån där...energitjuv som dyker upp ibland. Och idag dök hon upp, från ingenstans. Vi tjejer kan vara riktigt jävliga mot varandra och jag ogillar det verkligen. Jag tycker det är mycket bättre att försöka höjja varandra istället för att sänka. När jag stöter på tjuven så säger det swosch...en miljon tankar flyger upp i huvudet på mig. Allt ifrån vad hon sagt eller gjort mig till allt jag skulle vilja göra för att få henne att försvinna.Skälla ut henne med all skit hon gjort till att köra över henne med bilen är bara en av mina fantasier i försök att må lite bättre.

Men mest blir jag irriterad på mig själv, för att jag tillåter mig själv att ägna så mycket energi åt denna energitjuv. Det är egentligen helt sjukt hur mycket tid och energi jag kan lägga ned för att jag såg just den där personen. Finns det något botemedel så tar jag det? Isabella Löwengrip skrev ofta om denna fientlighet mellan oss kvinnor (ofta unga kvinnor) och jag kan bara tillägga att denna fientlighet försvinner inte bara för att vi har blivit äldre, åh nej. Den är fortfarande kvar och kan vara vassare än någonsin. Detta är inget megaproblem som jag har i mitt liv, men detta är något som jag irriterar mig på. Jag är ganska förvånad att detta lilla dilemma har gett mig så mycket tankar kring detta ämne. Det är intressant och jag hade kunnat sitta i en debattgrupp och diskutera detta hej vilt. Finns Kommer ett lämpligt tillfälle upp så ställer jag gärna upp! Nu ska jag sätta på ett nytt avsnitt av Sex and the City (my religion) och en kopp tea, det enda som kan pigga upp mig. God Kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar