söndag 27 maj 2012

Min Helg

Hallå på er!
Jag hoppas er helg har varit bra, min var kanon. Fylld med jobb, karnELEValen, marknad, konfirmation, fest, utgång, känslor och förvåning.
I fredags var det dags för premiären av vårt lilla marknadsstånd under eftermiddagen. Folk var som tokiga och trängdes som galningar för att komma åt grejerna. Det var både underhållande och skrämmande på samma gång!
Lördagen var fullspäckad från morgon till kvällen och natten. 09:30 började jag jobba och vädret var strålande! Jag och min syssling P jobbade tillsamamns i ståndet och det var fullt hela tiden. Slutligen kom karnELEValen och det var ganska spännande teman de olika klasserna hade valt. Efter jobbet kilade jag ned till marknaden, hittade ett fint mobilskal som jag blev mycket nöjd med.
Där efter åkte jag hem, fräshade till mig och knallade över till mina släktingar för att fira en glad konfirmand. Det var trevligt att träffa släkten, äta middag och skratta med dem. Jag träffar inte min släkt samlad så ofta faktiskt, så jag passar på att njuta ordentligt när tillfällen kommer.
Efter massa smörgårdstårta och skratt åkte jag, min äldsta syssling U och hans tjej H mot Gislaved för lite förfest hos en gammal bekant. I ett par timmar satt vi i hans lägenhet i centrala Gislaved. Vi lyssnade på musik, drack goda drinkar och viner och pratade om allt möjligt. Ännu mer skratt blev det.
En halvtimme innan det nya dygnet begav vi oss mot öltältet i centrum. Där var det massa glada folk and so were we. Men en stund senare blev jag ännu gladare, thanks to someone. En stund av lite lycka och varma känslor. Det var en happy yesterday, but to day? Vad hände? Well, det återstår att se.
Jag vaknade idag med lite huvudvärk, haha...det var värt det och nu har det släppt. Solade hela eftermiddagen på min uteplats, en allmän slapp dag får jag väl säga. Nu har jag fått en liten bränna, tack vare lite olja.
Jag sitter just nu i min sköna soffa och kollar på Heath Ledger som The Joker. Ett sant mästerverk, han var verkligen en utav de bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar