torsdag 14 juli 2011

Ett paket på posten

Jag bara varnar er, jag är en super-film-nörd i hög grad. Japp, har till och med gått flera kurser i filmvetenskap/filmkunskap under gymnasiet och min tid på högskolan i Halmstad. Tro det eller ej så arbetar jag inte med film för det förstör det roliga anser jag, att konstant se på film är inte underhållande i längden. Men jag älskar att sitta och analysera scener och flumma runt på hög nivå. Även om min filmsamling inte ens kan mäta sig med min brors samling (som är gigantisk) så är jag ändå rätt stolt över den. Och nu har jag börjat komma in på klassikerna som ett hushåll bör ha, enligt mig. 
I går kom ett stort kuvert på posten till mig med dessa filmer: 

1. Goodfellas (tidernas bästa maffia film. Scorsese fick mig att bli förälskad i maffia filmer efter denna)
2. Dödligt vapen 1-4 (anses inte som ett måste eller klassiker men det fanns bra erbjudande för de fyra)
3. Gone With The Wind (är ett måste för en filmälskare och romantiker)
4. Breakfast at Tiffany's (en av de stora klassikerna)

 My Cup Of Tea :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar