måndag 29 augusti 2011

Books and Exs

Har varit en stund på biblioteket där jag plockade ihop en kasse med böcker ifrån antikvariat-avdelningen för 10 kr/kasse. Sen lånade jag också ett par böcker om kost och hälsa för att få lite inspiration att laga hälsosammare mat och motionera mer. Jag har ett par bloggar som är bra men böcker är också bra fakta/inspirerande källor. Efter besöket på biblioteket åkte jag förbi affären och från och med nu lovar jag mig själv att aldrig mer handla en måndag eftermiddag. Och det är inte på grund utav allt folk som handlar samtidigt efter jobbet, utan det är för allt folk man KÄNNER. Då menar jag människor jag inte vill träffa på stan, typ som mina ex. Jag stod i kön till kassan när han kom in i butiken och jag nästan dukade fort som tusan för jag ville inte bli sedd av honom. Det finns inga känslor kvar alls men jag orkar bara inte börja prata med honom för det känns så påtvingat och obekvämt. Dessutom var han kanske inte den bästa pojkvännen heller, men nu snackar jag ex i allmänhet. Vem vill träffa på ett gammalt ex och stå och snacka när man egentligen bara vill försvinna fort som tusan?! Matshopping, aldrig mer på måndagar!


1 kommentar: