onsdag 3 augusti 2011

Mat till hushållet.

Nu när det är så varmt ute är det skönt att ha fönstret öppet om nätterna och det är min katt väldigt glad över också. I natt vaknade jag av att Tjejen pep ett antal gånger. Trött som jag var, orkade jag faktiskt inte bry mig speciellt mycket fast jag nog visste vad som väntade mig. När hon sedan börjar leva jävel under sängen försökte jag återigen bara glömma av henne. Tills jag hör en knak... "faaaaaaaan!" tänkte jag för mig själv och rusade upp, drog undan sängen fort för kung och fosterland och fick se nattens fångst; en råtta! Och det är ingen liten råtta heller, nej. Det är den största råttan katt-skrället kunde hitta i hela skogen, plus att den är blodig! Mums! Medan jag skällde på Tjejen slängde jag ur råttan som var död (tack gode gud för det) och torkade sedan upp blodet. Sen slängde jag ut min söta katt och försökte somna om i lugn och ro, tror ni det var möjligt? Nej!
Min olydiga kise.

1 kommentar:

  1. hehe
    Katter är så fina djur^^
    Mina har dragit in 2-3 levande Björktrastar i år, kul så kul XD

    SvaraRadera