lördag 3 december 2011

En stor fet RIS

Yes, I'm talking about YOU!


Detta har jag nu vetat ett tag och jag visste inte riktigt om jag skulle våga skriva om detta. Men nu kan jag bara inte hålla tyst längre. I våras arbetade jag för ett större företag inom hotell och restaurang-branschen och nu har jag fått höra ifrån mina ex-kollegor om uppsägningsstrategierna de har på detta företaget. På anslagstavlan hängde en lapp där det stod, att de som får fortsätta arbeta på företaget har redan blivit kontaktade på telefon. De som inte fått ett telefonsamtal får inte fortsätta att arbeta där längre. Inte nog med det, dessutom tog den så kallade "chefen" ledig i flera dagar efter att lappen satts upp. Antagligen för att slippa all konfrontation som skulle uppstå ifrån de uppsagda arbetarna. 


I vilket århundrade lever vi i?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar