söndag 4 december 2011

Som en ny människa

Jag älskar att duscha på kvällen, för det är så mysigt att lägga sig i sängen med fuktigt hår, läsa ett par kapitel i en bok tills det torkat och sen kura ihop sig i rena lakan. Och visst känner man sig som en ny människa efter en dusch! Jag hoppas (och tror) att de sista bacillerna försvann med smutsvattnet nu, man känner sig alltid lite piggare också efter en varm dusch. 

Hur uttalar ni dusch? Här i Småland betonar man ch väldigt mycket i ordet så det blir ett ganska håligt ljud typ: dooccchhha låter det som. Men jag pratar som en stockholmare; dusha med mycket betoning på sh så det blir ett studsande ljud. Det är en "bieffekt" efter åren jag bodde i Stockholm (suck) och varje gång jag säger mitt "duscha" hemma så får jag alltid höra; "jävla stockholmare" oavsett om det är ifrån mina föräldrar eller syskon. 
Känner mig som det svarta fåret ibland! Haha :D 

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar