onsdag 7 september 2011

Inspiration och Träning

God kväll! 
 Jag och H tog en promenad ned till byn för jag skulle posta ett brev som ska ända till Norge. Min eftermiddag/kväll har jag tillbringat på gymmet där jag tränat ben och rygg. Istället för att springa på löpbandet provade jag rodd-maskinen i 10 minuter och sen cyklade i 20 minuter. Svetten rann och jag har lovat mig själv att aldrig mer ha glasögon på mig under träning, det är ett tips ifrån mig! Linser is the shit, säger jag bara. När jag kom hem gjorde jag kvällsmat, duschade och sitter nu med en kopp tea i handen. Jag använder mig mycket utav bilder för att hålla motivationen och inspirationen vid liv, bilden nedan är en utav många. Men på senaste tiden har jag fått mycket inspiration och motivation utav olika bloggar där man kan läsa massor utav tips. Följande tips hittade jag tidigare idag, super bra!

"Vecka 1-3
Börja gå eller cykla till jobbet/skolan om du inte hinner en morgonpromenad.
Försök att gå minst 1timme/4dagar i veckan utöver
Utför en/två aktiviteter du tycker om att göra 1-2ggr/vecka

Vecka 4-6
Fortsätt med träningen som du gjort innan.
Men börja plocka bort kolhydraterna ex. Ät gröt på morgonen istället för smörgås. Ät fullkornpasta/ris istället för vitt.
Håll dig till en "ätardag" i veckan där du utan dåligt samvete får äta vad du vill.

Vecka 7-10
Öka dina promenaders längd/tid och variera med powerwalk och promenad. Lägg in 1-2pass med konditionsträning. Ex. cykla, jogga, rodd,simma.
Ät mindre portioner men oftare. Försök att äta 2mellanmål om dagen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar