söndag 4 september 2011

My Mount Everest

Wow, vilken löprunda! Först tänkte jag bara ta en power walk i kvällssvalkan men det blev istället en ordentlig löparrunda. Totalt blev rundan 4.9 km och jag joggade mest, vilket jag är galet stolt över för det var verkligen tungt bitvis och det kändes som att jag skulle spy flera gånger under turen. Både håll och kramp i tårna kom och det är bara att genomlida det för det går över, det är ett tips utav många jag har för någon som är ny med löpträning. Mitt mål, mitt Mount Everest är att springa 5 km på 30 minuter. Jag har haft ett långt uppehåll med träningen men nu när jag kommit igång igen så kommer man ganska fort i form igen, det gäller bara att ta sig över tröskeln och ta i lite! =) Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova. I morgon ska jag uppdatera er om allt roligt jag gjorde i Göteborg, vi ses i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar