lördag 27 augusti 2011

Uppe med tuppen

God Morgon Läsare! 
Igår hade jag en tillställning hemma hos mig och flera vänner kom och andra kom inte. Men det blev en riktig ordentlig fest ändå och skumpan och vinet flödade i massor tills det var dax att gå och lägga sig. Varför utsätter man sig själv för alkohol? Är det idioten i varje människa som kommer fram eller är det bara en längtan till att släppa loss och vara dum? Jag kan inte bestämma mig! 
Vaknade som en galen och kraxig tupp exakt 08:40 och insåg att Thor var ute och åkte och slog med sin hammare. Katten min var otålig och gick runt i lyan i flera omgångar i ett försök att stilla sitt humör. Tydligen hade maten tagit slut för henne och som matte var jag snäll och hällde upp lite nytt åt henne. Sen blev det tyst på den och jag återgick till min sköna säng, men då var det redan för sent; jag var vaken och så var det sköna slut. Satte mig i soffan jämte min vän och "make" för att utvärdera kvällen och kom fram till att den var i allmänhet rätt intressant.
Nu blir det världens bästa frukost; stekt, flottig bacon, äggröra och tomater! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar